2010081201 |
Abordatge de l'assetjament entre iguals a l'institut |
2022-2023 |
Taller a centre. Secundària en general |
|
|
|
26/10/2022 - 11/1/2023 (15 hores) de 15:30h a 17:30h |
|
INS Eugeni d'Ors |
|
av. Tarragona, s/n (Vilafranca del Penedès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
12/09/2022 - 25/09/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Sensibilitzar el claustre de la necessitat de fer front com a centre a les situacions d’assetjament entre iguals i donar a conèixer el protocol d’assetjament entre iguals que té elaborat el centre en base a la proposta del departament d’ensenyament. Es treballaran tres aspectes: prevenció, detecció i intervenció. De cada aspecte es donaran eines i propostes de treball.
|
| |
Objectius |
-Donar a conèixer el programa aquíproubullying del centre.
-Reconèixer la provenció (prevenció i sensibilització) com a canal per al desenvolupament personal de l’alumnat en la prevenció de l’assetjament entre iguals.
-Indagar en estratègies que possibilitin sensibilitzar de manera específica.
-Mostrar el ventall d’eines per la detecció.
-Diferenciar entre detecció preventiva continuada i detecció d’una situació d’alerta.
-Donar a conèixer la proposta i la formació.
-Transmetre claredat a l’hora d’intervenir en una situació d’assetjament entre alumnes: aplicació del protocol de centre, persones que intervenen, acompanyament al grup.
|
| |
Continguts |
Aclariment de conceptes claus.
Emocions, valors i habilitats comunicatives.
Revisió de creences internes.
El bullying com a fenomen grupal (rols i treball amb el grup).
Eines de detecció.
Indicadors de tensió.
Equip de guaites del centre: donar a conèixer aquest recurs de detecció.
Pautes d’intervenció amb la persona en rol d’agressor, la persona en rol de víctima i la persona en rol d’espectador.
Intervenció grupal: dinàmiques de cohesió, cercles de paraula.
|
| |
Formador/a |
Jordi Belda Molina
|
| |
Avaluació |
-El professorat coneix materials per treballar l’assetjament entre iguals a l’aula (sensibilització)
-El professorat aplica alguna dinàmica de prevenció a l’aula.
-El professorat aplica alguna dinàmica de detecció preventiva i fa un informe del que ha detectat al grup.
-El professorat coneix el circuït d’actuació front a un cas d’assetjament.
-El professorat sap diferenciar entre les diferents intervencions segons el rol de l’alumne.
-El professorat es capaç de qüestionar les creences errònies al voltant de l’assetjament i altres tipus de violència.
-El professorat es capaç de diferenciar entre l’assetjament i altres tipus de violència.
-El professorat fa dinàmiques de cohesió o cercles de paraula amb algun grup-classe.
-Sensibilització a nivell de centre i claustre.
-Hi ha un coneixement del circuit d’actuació front a un cas d’assetjament.
-S’introdueixen noves propostes d’activitats en la línia de sensibilització al Projecte de convivència i al PAT.
-El claustre coneix el programa aquíproubullying del centre que es va iniciar al 2018.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials i l’avaluació positiva de les tasques individuals i grupals pactades.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre ESO i cicles
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
26/10/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 2 |
dimecres |
02/11/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 3 |
dimecres |
09/11/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 4 |
dimecres |
07/12/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 5 |
dimecres |
11/01/2023 |
1530 |
1730 |
|
| |